Kylan får fettet att fly

Var ute m MJTS och Skinnyness. Vi leteade efter piercing-studio och det tog 30 min innan vi hittade den och den var fuc***g stängd! Så 30 min promenad i kylan (-4-6 grader), men fick iallafall lite motion. Det e ju bra + har hört att när man fryser så förbränner man kalorier för man skakar får kroppen vill få upp värmen. Är det sant? Nån som vet? Tack för svar :D
.
Har nt ätit så mkt idag, äggröra (1 äggvita), minimorötter, omelett (2 äggvitor, sojamjölk light, kryddor) och lite sallad (30 g). Kände mej ganska yr i stan. Jag frös ihjäl (inte överdriv) och jag höll på att svimma (not kidding). Ingen trodde på mej, alla trodde jag överdrev men jag var nära att falla ihop på marken och kura ihop mej för att hålla värmen.

.

Kommentarer
Postat av: -,

Det stämmer att man förbränner kalorier när man fryser men det är inte för att man skakar :)

Utan det är för att kroppen hela tiden arbetar för att hålla normal kroppstemperatur, så därför förbränner man.

Så att simma är en utmärkt sak, för dels tränar du och dessutom jobbar (förbränner) kroppen kalorier hela tiden för att behålla en normal temp.

Jag brukar även duscha ganska kallt ibland, korta stunder eftersom då förbränner man också :-)

/ -,

2012-01-08 @ 16:46:00
URL: http://todaysvomit.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0