Day 08: Your Workout Routine.

Jag har olika beroende på vad jag vill träna och var jag tränar:
.
Hemma: promenad/ PW (30-90 min), styrka (40 min). När jag styretränar brukar jag träna m.h.a. appar (My daily workout) som finns i 4 styrke versioner (ben, rumpa, armar, mage) och 1 kondition version. Ex. på styrkeövningar:
Ben: benlyft på sidan (vänster/ höger), benböj, utfall mm.
Rumpa: utfall, utfall åt sidan, höft-brygga, "kissande hunden" mm.
Armar: biceps lyft, triceps lyft, armhävningar, liggande triceps/ biceps lyft mm.
Mage: olika typer av sit-ups (liggande ben, sidleds osv.), plankan, cykla (spänd mage)
.
Gymmet: 10-20 min spring-band, 10 min cykla och/eller 10 min indoor-walking, ca 20-40 min styrka/streching. På springbandet så kör jag intervallpass men i slutänden blir det ca 9 km/h i genomsnitt. När jag cyklar så blir det i genomsnitt 20-25 km/ h och det är jobbigt men man känner att det funkar haha. styrka så kör jag olika, men jag kör inte jättetunga vikter för jag vill ju nt få stora och biffiga muskler utan långa muskler som ser smalare men ändå vältränade ut. T.ex. om jag klarar 40-50 kg, 8-10 repetioner x 3 set på sittande lårcurl kör jag 20-25 kg, 15-20 repetitioner x 3 set. Fast ibland så kör jag tunga vikter, t.ex. rumpan för att få den att se rundare och fastare ut så den inte blir slapp.
.
Ibland kör jag yooga elle rpilates i ca 30-60 min för det får vekligen kroppen att se bra ut. Förra året köre dej yoga eller pilates minst 1 gpng per dag och då såg min kropp FANTASTISKT ut fasten den var lite småfet.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0