Svar och mer

svar till Stina, inlägg: Det är dock inte sant det du säger, visst näring förtsätter vidare in i kroppen men inte fett. I magen tas inte näring upp, utan näringne tas upp i tarmarna och då måste näringne var helt och hållet nedbryten. Salivet bryter ner kolhydraterna och i magen bryts protein ner, så de två näringarna fortsätter ner till tolvfingertarmen men fettet, som inte har brytits ner tillräckligt, brukar oftast lämna magsäcken sist eftersom det är minst nedbrytet.
.
Känns osm om jag ätit hur mcyket som helst idag fastän jag vet att jag ätit under 500 kcal hitils. Min pappa köpte sushi idag och jag har verkligen ingen lust att äta det, men jag är tvungen ty jag lovat min syrra att ät amed familj idag, fö ren gångs skull... Imorgon blir det halv fasta: bara rinnande mat och sallad. Så soppa och sallad: Here I come!

Smala ben, men inte tillräckligt smala!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0